Punkt konsultacyjny
Zapraszamy do korzystania z bezpłatnych usług punktu konsultacyjnego.
Celem działania punktu konsultacyjnego jest udzielenie, na poziomie pozaproceduralnym, pomocy merytorycznej związanej z działaniami dla ochrony dziko żyjącej fauny w trakcie planowania i projektowania inwestycji drogowych i kolejowych.
ZAKRES DORADZTWA:
- identyfikacja i charakterystyka oddziaływania inwestycji liniowych na populacje, siedliska i korytarze ekologiczne fauny,
- możliwości i formy ochrony bioróżnorodności i łączności ekologicznej w trakcie projektowania, realizacji i eksploatacji inwestycji transportowych,
- proceduralne i pozaproceduralne narzędzia unikania i rozwiązywania konfliktów na linii inwestycje-przyroda.
FORMY DORADZTWA:
Konsultacje są udzielane bezpłatnie. Punkt konsultacyjny świadczy usługi zarówno informacyjne, jak i doradcze poprzez:
- udzielanie konsultacji i opracowanie opinii merytorycznych,
- przekazywanie uwag, wniosków i propozycji,
- przekazywanie danych i wyników własnych opracowań,
- organizowanie wizji terenowych i/lub spotkań roboczych.
GRUPY ODBIORCÓW:
Punkt przeznaczony jest głównie dla podmiotów i instytucji odpowiedzialnych za projektowanie inwestycji transportowych, w tym:
- biur projektowych i planistycznych,
- administracji publicznej (pracowników Generalnej i Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz administracji ogólnej),
- administracji drogowej i kolejowej (centrale i oddziały GDDKiA oraz PKP PLK, zarządy dróg wojewódzkich i powiatowych),
- innych podmiotów i instytucji podejmujących działania dla ochrony przyrody przy inwestycjach liniowych.
PRZEBIEG KONSULTACJI:
- Pierwszym krokiem umożliwiającym korzystanie z punktu konsultacyjnego jest zapoznanie się zasadami i warunkami udzielania bezpłatnych porad - przedstawionymi na niniejszej stronie.
- Po akceptacji zasad i spełnieniu warunków prowadzenia konsultacji należy nawiązać kontakt z pracownikiem (przedstawiając krótki opis problemu i podstawowe dane o inwestycji) poprzez:
- wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego na wskazany adres (po wysłaniu zgłaszający otrzyma potwierdzenie odbioru zgłoszenia wraz z dalszymi informacjami),
- bezpośredni kontakt telefoniczny lub mailowy z pracownikiem.
- W terminie do 5 dni od przyjęcia zgłoszenia pracownik punktu skontaktuje się ze zgłaszającym, udzielając informacji odnośnie możliwości i terminu przeprowadzenia konsultacji. W trybie indywidualnym ustalone zostaną terminy oraz zakres niezbędnych materiałów merytorycznych i forma ich przekazania.
DANE KONTAKTOWE:
e-mail: biuro@pracownia.org.pl