KORYTARZE
03.11.2015
Przejścia górne
Pracownia na rzecz Wszystkich Istot


W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek

W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek

W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek

Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek

Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek

Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek

Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek

Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek

Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek

Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek

Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek

Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby terenu przejście o konstrukcji betonowej w Polsce. Obiekt posiada dodatkowo najskuteczniejsze wśród przejść ekrany akustyczne. Niestety w bliskim sąsiedztwie przejścia znajduje się zabudowa kubaturowa, co znacząco ogranicza jego funkcjonalność. Fot. Rafał T. Kurek

Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby terenu przejście o konstrukcji betonowej w Polsce. Obiekt posiada dodatkowo najskuteczniejsze wśród przejść ekrany akustyczne. Niestety w bliskim sąsiedztwie przejścia znajduje się zabudowa kubaturowa, co znacząco ogranicza jego funkcjonalność. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik. Obiekt początkowo posiadał szereg niedociągnięć projektowych, które usunięto w ramach wszechstronnej przebudowy – obecnie przejście jest w pełni funkcjonalne i bardzo dobrze zagospodarowane. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik. Obiekt początkowo posiadał szereg niedociągnięć projektowych, które usunięto w ramach wszechstronnej przebudowy – obecnie przejście jest w pełni funkcjonalne i bardzo dobrze zagospodarowane. Fot. Rafał T. Kurek

W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek

W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek

W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek

W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek

W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa. Łącznie wybudowano 7 obiektów o konstrukcji betonowej oraz z blach falistych. Pomimo szeregu niedociągnięć projektowych (zbyt strome najścia, ubogie zagospodarowanie), obiekty posiadają odpowiednią szerokość i właściwą lokalizację – co decyduje o ich wysokiej funkcjonalności. Fot. Rafał T. Kurek

Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa. Łącznie wybudowano 7 obiektów o konstrukcji betonowej oraz z blach falistych. Pomimo szeregu niedociągnięć projektowych (zbyt strome najścia, ubogie zagospodarowanie), obiekty posiadają odpowiednią szerokość i właściwą lokalizację – co decyduje o ich wysokiej funkcjonalności. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden z najlepszych obiektów tego typu znajduje się przy drodze nr 16, odcinek: Barczewo-Biskupiec. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden z najlepszych obiektów tego typu znajduje się przy drodze nr 16, odcinek: Barczewo-Biskupiec. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie A4, odcinek: Kraków-Tarnów. Oświetlenie węzła odstrasza zwierzęta i ogranicza efektywność przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie A4, odcinek: Kraków-Tarnów. Oświetlenie węzła odstrasza zwierzęta i ogranicza efektywność przejścia. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek

Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek

Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek

Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek

Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek

Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów). Pomimo bardzo wysokiej kolizyjności drogi z korytarzami ekologicznymi i siedliskami fauny zdecydowano się na budowę mniej skutecznych przejść dolnych, w efekcie czego minimalizacja wpływu drogi na łączność ekologiczną nie jest wystarczająca. Fot. Rafał T. Kurek

Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów). Pomimo bardzo wysokiej kolizyjności drogi z korytarzami ekologicznymi i siedliskami fauny zdecydowano się na budowę mniej skutecznych przejść dolnych, w efekcie czego minimalizacja wpływu drogi na łączność ekologiczną nie jest wystarczająca. Fot. Rafał T. Kurek

Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek

Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek

Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek

Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek
