KORYTARZE
03.11.2015
Przejścia górne
Pracownia na rzecz Wszystkich Istot
![PNRWI logo 300x230](/uploads/media/150x150/05/7955-PNRWI%20logo%20300x230.webp?v=1-0)
![2-W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań...](/uploads/media/730x/11/4911-2-copy_1.webp?v=1-0)
W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek
![3-W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań...](/uploads/media/730x/12/4912-3-copy_1.webp?v=1-0)
W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek
![4-W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań...](/uploads/media/730x/13/4913-4-copy_1.webp?v=1-0)
W 2006 r. powstały pierwsze w Polsce przejścia górne o wymiarach w pełni dostosowanych do wymagań wszystkich gatunków zwierząt – autostrada A2, odcinek: Konin-Koło. Dwa bliźniacze obiekty są największymi konstrukcjami z blach falistych w Polsce. Fot. Rafał T. Kurek
![5-Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane...](/uploads/media/730x/14/4914-5-copy_1.webp?v=1-0)
Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek
![6-Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane...](/uploads/media/730x/15/4915-6-copy_1.webp?v=1-0)
Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek
![7-Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane...](/uploads/media/730x/16/4916-7-copy_1.webp?v=1-0)
Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek
![8-Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane...](/uploads/media/730x/17/4917-8-copy_1.webp?v=1-0)
Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek
![9-Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane...](/uploads/media/730x/18/4918-9-copy_1.webp?v=1-0)
Początki budowy przejść górnych nie były zbyt udane – obiekty były zbyt wąskie, ubogo zagospodarowane i źle wkomponowane w otoczenie – autostrada A2, odcinek: Poznań-Września. Fot. Rafał T. Kurek
![10-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/19/4919-10-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![11-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/20/4920-11-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![12-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/21/4921-12-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![13-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/22/4922-13-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![14-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/23/4923-14-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![15-Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003...](/uploads/media/730x/24/4924-15-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze w Polsce przejścia o wymiarach dostosowanych do wymagań dużych ssaków powstały w 2003 r. przy autostradzie A2, odcinek: Września-Konin – pomimo licznych wad, można je uznać za pierwsze funkcjonalne duże przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![16-Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy...](/uploads/media/730x/00/4925-16-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek
![17-Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy...](/uploads/media/730x/01/4926-17-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek
![18-Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy...](/uploads/media/730x/02/4927-18-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze duże przejścia górne przy drogach zarządzanych przez GDDKiA powstały w 2005 r., przy autostradzie A4, odcinek: Kleszczów-Gliwice. Fot. Rafał T. Kurek
![19-Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść...](/uploads/media/730x/03/4928-19-copy_1.webp?v=1-0)
Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek
![20-Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść...](/uploads/media/730x/04/4929-20-copy_1.webp?v=1-0)
Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek
![21-Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść...](/uploads/media/730x/05/4930-21-copy_1.webp?v=1-0)
Przejście nad drogą krajową nr 5 w okolicy Bydgoszczy – obiekt zamyka okres budowy wąskich przejść o wymiarach niezgodnych z wymaganiami dużych zwierząt. W tym przypadku zbyt małe wymiary kompensuje częściowo bardzo dobre wkomponowanie w otoczenie i dobrze wybrana lokalizacja, w efekcie przejście jest stosunkowo intensywnie użytkowanie przez zwierzęta. Fot. Rafał T. Kurek
![22-Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby...](/uploads/media/730x/06/4931-22-copy_1.webp?v=1-0)
Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby terenu przejście o konstrukcji betonowej w Polsce. Obiekt posiada dodatkowo najskuteczniejsze wśród przejść ekrany akustyczne. Niestety w bliskim sąsiedztwie przejścia znajduje się zabudowa kubaturowa, co znacząco ogranicza jego funkcjonalność. Fot. Rafał T. Kurek
![23-Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby...](/uploads/media/730x/07/4932-23-copy_1.webp?v=1-0)
Nietypowe przejście górne przy drodze S-69, obwodnica Żywca – najlepiej dostosowane do rzeźby terenu przejście o konstrukcji betonowej w Polsce. Obiekt posiada dodatkowo najskuteczniejsze wśród przejść ekrany akustyczne. Niestety w bliskim sąsiedztwie przejścia znajduje się zabudowa kubaturowa, co znacząco ogranicza jego funkcjonalność. Fot. Rafał T. Kurek
![24-Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik](/uploads/media/730x/08/4933-24-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik. Obiekt początkowo posiadał szereg niedociągnięć projektowych, które usunięto w ramach wszechstronnej przebudowy – obecnie przejście jest w pełni funkcjonalne i bardzo dobrze zagospodarowane. Fot. Rafał T. Kurek
![25-Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik](/uploads/media/730x/09/4934-25-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejście górne przy śląskich drogach szybkiego ruchu – autostrada A1, odcinek: Gliwice-Rybnik. Obiekt początkowo posiadał szereg niedociągnięć projektowych, które usunięto w ramach wszechstronnej przebudowy – obecnie przejście jest w pełni funkcjonalne i bardzo dobrze zagospodarowane. Fot. Rafał T. Kurek
![26-W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice](/uploads/media/730x/10/4935-26-copy_1.webp?v=1-0)
W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek
![27-W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice](/uploads/media/730x/11/4936-27-copy_1.webp?v=1-0)
W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek
![28-W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice](/uploads/media/730x/12/4937-28-copy_1.webp?v=1-0)
W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek
![29-W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice](/uploads/media/730x/13/4938-29-copy_1.webp?v=1-0)
W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek
![30-W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice](/uploads/media/730x/14/4939-30-copy_1.webp?v=1-0)
W 2007 r. powstały dwa przejścia górne nad linią kolejową E20, odcinek: Rzepin-Kunowice. Obiekty są bardzo dobrze zaprojektowane i wkomponowane w otoczenie a ich funkcjonalność jest wysoka – stanowią wzorzec dla rozwiązań kolejowych w skali Europy. Fot. Rafał T. Kurek
![31-Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa....](/uploads/media/730x/15/4940-31-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa. Łącznie wybudowano 7 obiektów o konstrukcji betonowej oraz z blach falistych. Pomimo szeregu niedociągnięć projektowych (zbyt strome najścia, ubogie zagospodarowanie), obiekty posiadają odpowiednią szerokość i właściwą lokalizację – co decyduje o ich wysokiej funkcjonalności. Fot. Rafał T. Kurek
![32-Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa....](/uploads/media/730x/16/4941-32-copy_1.webp?v=1-0)
Pierwsze przejścia górne przy drogach Dolnego Śląska powstały nad autostradą A4, odcinek: Zgorzelec-Krzyżowa. Łącznie wybudowano 7 obiektów o konstrukcji betonowej oraz z blach falistych. Pomimo szeregu niedociągnięć projektowych (zbyt strome najścia, ubogie zagospodarowanie), obiekty posiadają odpowiednią szerokość i właściwą lokalizację – co decyduje o ich wysokiej funkcjonalności. Fot. Rafał T. Kurek
![33-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/17/4942-33-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![34-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/18/4943-34-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![35-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/19/4944-35-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![36-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/20/4945-36-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![37-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/21/4946-37-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![38-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/22/4947-38-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![39-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/23/4948-39-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![40-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/24/4949-40-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![41-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/00/4950-41-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![42-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/01/4951-42-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![43-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/02/4952-43-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![44-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/03/4953-44-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![45-Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko...](/uploads/media/730x/04/4954-45-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejścia górne powstały dotychczas przy autostradzie A2, odcinek: Nowy Tomyśl-Świecko – łącznie w 2011 r. wybudowano 12 obiektów z wykorzystaniem konstrukcji z blach falistych. Wszystkie przejścia posiadają bardzo dobre lokalizacje a większość z nich posiada także wzorcowe rozwiązania pod względem geometrii i zagospodarowania powierzchni. Fot. Rafał T. Kurek
![46-Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden...](/uploads/media/730x/05/4955-46-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden z najlepszych obiektów tego typu znajduje się przy drodze nr 16, odcinek: Barczewo-Biskupiec. Fot. Rafał T. Kurek
![47-Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden...](/uploads/media/730x/06/4956-47-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia dla dużych zwierząt nad drogami 1-jezdniowymi to obecnie rzadkość w Polsce – jeden z najlepszych obiektów tego typu znajduje się przy drodze nr 16, odcinek: Barczewo-Biskupiec. Fot. Rafał T. Kurek
![48-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/07/4957-48-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![49-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/08/4958-49-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![50-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/09/4959-50-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![51-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/10/4960-51-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![52-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/11/4961-52-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![53-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/12/4962-53-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![54-Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz...](/uploads/media/730x/13/4963-54-copy_1.webp?v=1-0)
Przejścia górne nad drogami równoległymi – droga ekspresowa S-5, odcinek: Poznań-Gniezno oraz stara droga krajowa nr 5 – przykład dobrze zaprojektowanych konstrukcji dla kilku przeszkód kolidujących z korytarzem ekologicznym. Fot. Rafał T. Kurek
![55-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/14/4964-55-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![56-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/15/4965-56-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![57-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/16/4966-57-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![58-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/17/4967-58-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![59-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/18/4968-59-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![60-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/19/4969-60-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![61-Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią...](/uploads/media/730x/20/4970-61-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne w Polsce powstały nad autostradą A4, odcinek: Kraków-Tarnów i linią kolejową E30. Przejścia o szerokości 80 m minimalizują skumulowane oddziaływanie barierowe na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![62-Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie...](/uploads/media/730x/21/4971-62-copy_1.webp?v=1-0)
Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie A4, odcinek: Kraków-Tarnów. Oświetlenie węzła odstrasza zwierzęta i ogranicza efektywność przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![63-Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie...](/uploads/media/730x/22/4972-63-copy_1.webp?v=1-0)
Przejście dla dużych zwierząt niekorzystnie zlokalizowane w obszarze Węzła Brzesko przy autostradzie A4, odcinek: Kraków-Tarnów. Oświetlenie węzła odstrasza zwierzęta i ogranicza efektywność przejścia. Fot. Rafał T. Kurek
![64-Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców...](/uploads/media/730x/23/4973-64-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![65-Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców...](/uploads/media/730x/24/4974-65-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![66-Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców...](/uploads/media/730x/00/4975-66-copy_1.webp?v=1-0)
Najlepsze przejście górne na obszarze Dolnego Śląska – droga ekspresowa S-8: odcinek: Oleśnica-Syców. Obiekt skutecznie ogranicza barierowy wpływ drogi na korytarz ekologiczny o znaczeniu krajowym. Fot. Rafał T. Kurek
![67-Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał...](/uploads/media/730x/01/4976-67-copy_1.webp?v=1-0)
Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek
![68-Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał...](/uploads/media/730x/02/4977-68-copy_1.webp?v=1-0)
Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek
![69-Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał...](/uploads/media/730x/03/4978-69-copy_1.webp?v=1-0)
Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek
![70-Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał...](/uploads/media/730x/04/4979-70-copy_1.webp?v=1-0)
Dwa bliźniacze przejścia duże nad drogą ekspresową S-8: odcinek: Kępno-Walichnowy. Fot. Rafał T. Kurek
![71-Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion](/uploads/media/730x/05/4980-71-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![72-Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion](/uploads/media/730x/06/4981-72-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![73-Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion](/uploads/media/730x/07/4982-73-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![74-Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion](/uploads/media/730x/08/4983-74-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![75-Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion](/uploads/media/730x/09/4984-75-copy_1.webp?v=1-0)
Największe przejścia górne przy autostradzie A1, zlokalizowane na odcinku: Czerniewice-Odolion – obiekty obejmują dodatkowo także równoległą, starą drogę DK1 i służą zachowaniu ciągłości korytarza ekologicznego o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![76-Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica...](/uploads/media/730x/10/4985-76-copy_1.webp?v=1-0)
Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![77-Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica...](/uploads/media/730x/11/4986-77-copy_1.webp?v=1-0)
Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![78-Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica...](/uploads/media/730x/12/4987-78-copy_1.webp?v=1-0)
Duże przejścia zlokalizowane w obszarze kolizji drogi ekspresowej S-7, odcinek: Olsztynek-Nidzica z korytarzem ekologicznym o znaczeniu paneuropejskim. Fot. Rafał T. Kurek
![79-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/13/4988-79-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![80-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/14/4989-80-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![81-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/15/4990-81-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![82-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/16/4991-82-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![83-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/17/4992-83-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![84-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/18/4993-84-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![85-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/19/4994-85-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![86-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/20/4995-86-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![87-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/21/4996-87-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![88-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/22/4997-88-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![89-System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów...](/uploads/media/730x/23/4998-89-copy_1.webp?v=1-0)
System górnych przejść przy autostradzie A4, odcinek: Tarnów-Rzeszów tworzy łącznie 6 obiektów o różnych wymiarach i rozwiązaniach projektowych. Przejścia posiadają odpowiednie lokalizacje i parametry, przez co skutecznie minimalizują wpływ autostrady na łączność ekologiczną. Fot. Rafał T. Kurek
![90-Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów)](/uploads/media/730x/24/4999-90-copy_1.webp?v=1-0)
Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów). Pomimo bardzo wysokiej kolizyjności drogi z korytarzami ekologicznymi i siedliskami fauny zdecydowano się na budowę mniej skutecznych przejść dolnych, w efekcie czego minimalizacja wpływu drogi na łączność ekologiczną nie jest wystarczająca. Fot. Rafał T. Kurek
![91-Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów)](/uploads/media/730x/00/5000-91-copy_1.webp?v=1-0)
Jedyne przejście górne dla dużych zwierząt zlokalizowane na całym istniejącym odcinku drogi ekspresowej S-3 (odcinek: Goleniów-Sulechów). Pomimo bardzo wysokiej kolizyjności drogi z korytarzami ekologicznymi i siedliskami fauny zdecydowano się na budowę mniej skutecznych przejść dolnych, w efekcie czego minimalizacja wpływu drogi na łączność ekologiczną nie jest wystarczająca. Fot. Rafał T. Kurek
![92-Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową...](/uploads/media/730x/01/5001-92-copy_1.webp?v=1-0)
Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek
![93-Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową...](/uploads/media/730x/02/5002-93-copy_1.webp?v=1-0)
Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek
![94-Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową...](/uploads/media/730x/03/5003-94-copy_1.webp?v=1-0)
Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek
![95-Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową...](/uploads/media/730x/04/5004-95-copy_1.webp?v=1-0)
Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową S-5 (odcinek: Kaczkowo-Korzeńsko) oraz linią kolejową E59 wybudowane zostały niezależne konstrukcje, które połączono wałami ziemnymi tworząc wspólne przejścia dla minimalizacji barierowych oddziaływań skumulowanych. Fot. Rafał T. Kurek
![96-Nowatorskie rozwiązanie przejść górnych nad przeszkodami równoległymi – nad drogą ekspresową...](/uploads/media/730x/05/5005-96-copy_1.webp?v=1-0)